Projekti nr: 2022-1-EE01-KA122-SCH-000076897
Projekti periood: 2022 - 2024
Projekti tegevused: täiendõppekursused ja õpilaste rühmaviisiline õpiränne
Osalejad: Kuusalu Keskkooli õpetajad ja põhikooliõpilased
Projekti peamised eesmärgid:
- Täiendada personali oskust märgata erivajadusega laste, sealhulgas andekate õpilaste vajadusi ning pakkuda neile asjakohast tuge ja arendavaid võimalusi – Pakkuda õpetajatele ja tugispetsialistidele täiendkoolitusi ning ressursse, mis aitavad paremini tuvastada ja toetada haridusliku erivajadusega õpilasi, sealhulgas andekaid õpilasi. Eesmärgiks on luua personalile võimalused, et pakkuda individuaalset ja diferentseeritud õpet, mis arvestab iga lapse unikaalseid vajadusi ja tugevusi.
- Tuua kooli õppe- ja kasvatusprotsessi uusi ideid ja metoodikaid, kuidas kaasajastada kooli õpikeskkonda ja mitmekesistada tundide väliseid tegevusi – integreerida õppeprotsessi innovatiivseid meetodeid ja töövahendeid, mis toetavad õpilaste aktiivset osalust ja kriitilist mõtlemist. Projekti raames planeeritakse ka uute tehnoloogiliste lahenduste kasutuselevõttu ning õpetajatele mõeldud töötoad, et soodustada uuenduslike õppemetoodikate rakendamist igapäevases õppetöös. Lisaks on eesmärgiks mitmekesistada tundideväliseid tegevusi, pakkudes õpilastele laialdasemat valikut huviringe, projektipõhiseid õppevorme ja loovtegevusi, mis toetavad õpimotivatsiooni ja annavad võimaluse praktiliste oskuste arendamiseks.
Toimusid täiendõppekursused, kus osales kokku 10 õpetajat, õppetoe ja arendusjuht:
"Mindfulness and Meditation," "Happy Teachers for Better Students," "Wellbeing in School" ning "4Cs in Education - Communication, Colaboration, Creativity and Critical Thinking", "Sustainability in Education - Introducing Green and Eco lifestile" ja "Art as Therapy - Self-Expression and Special Needs in Art Education"
Kursustel omandati:
Kursustel "Mindfulness and Meditation," "Happy Teachers for Better Students," "Wellbeing in School" ning "4Cs in Education" osalenud õpetajad on omandanud oskusi, mis aitavad neil paremini toime tulla enda emotsioonidega ning suunata ja toetada abivajavaid õpilasi. Näiteks käsitleti ühel kursusel Daniel Goleman'i emotsionaalse intelligentsuse tähtsust, rõhutades, kuidas tõhusam suhtlemine aitab kaasa töötulemuste paranemisele. Õpetajad on õppinud integreerima õppekavasse konfliktijuhtimise strateegiaid ning omandanud praktilisi suhtlusvahendeid, mis aitavad parandada koolisuhteid ja luua ühtset kogukonda. Mõistavad laste vajadust vabas õhus liikuda tervise ja pädevuste arendamiseks. Saadi mitmeid erinevaid praktilisi teadmisi, kuidas kombineerida õuetunde liikumistegevuste, muusika ja grupitööga. Omandati mitmeid praktilisi tegevusi, mis arendavad positiivset suhtlemist õpetaja ja õpilaste vahel. Kursustel "Sustainability in Education" ja "Art as Therapy" osalenud õpetajad oskavad oma tundi loovamalt ja huvitavamalt ette valmistada, omandavad praktilisi näited loovuse arendamise kohta, oskavad muuta enda tunde probleemi- ja projektipõhiseks ning suurendavad meeskonnatöö osakaalu oma tundide läbiviimises. Õpetajad omandasid uusi teadmisi, mida rakendada väikeklassis hariduslike erivajadustega lastega. Kuidas integreerida kunstielemente õppeülesannetesse, et muuta õppimine loovamaks ja kaasahaaravamaks. Kuidas paremini mõista ja luua kontakti oma õpilastega, aidates neil arendada tähelepanu ja keskendumisvõimet ning juhtida oma emotsioone.
2 õpilaste rühmaviisilist õpirännet
8.-12.mail toimus õpiränne Arsakeio algkooli Thessalonikis, Kreekas. Osalesid Elli Loviise Valdmann, Teele Leedjärv ja Markus Järve ning saatjaks õpetaja Kaidi Kuur.
Õpirände eesmärgiks oli tutvustada õpilastele Kreeka koolielu ja kultuuri, parendada inglise keele ja digioskuseid ning arendada sotsiaalseid oskuseid. Õpilased majutusid Kreeka peredes, mis võimaldas neil kogeda kohalikke tavasid ja igapäevaelu vahetumalt ja autentsemalt. Sügisel 2023 külastasid kreeka sõbrad ka meie kooli, jätkates vastastikust kultuurivahetust ning tugevdades rahvusvahelisi sõprussuhteid.
04.05-11.05 toimus teine õpilaste õpiränne Ibizale. Osalesid Heidi Kivi, Sandra Aun, Tauri Tüvi, Mathilde Peensalu, Johannes Aasrand, Jakob Aasrand, Helena Rank saatjateks Maria Trei ja Ingrit Keerma.
Meie grupile tutvustati sealset koolimaja ja -aeda, osaleti erinevates tundides ning saadi põhjalik ülevaade Hispaania ajaloost ja kultuurist. Toimus praktiline töötuba, kus õpilased rohisid, istutasid mandlipuu ja toitsid kanu. Lisaks viidi läbi päevane ekskursioon Formentera saarele, kus külastati ka loodusmuuseumi.
Suureks erinevuseks märgiti, et koolis ei tohi kasutada mobiiltelefone, kogu õppimine toimub arvutitega ja tunni pikkus on 55min. Toitlustamist koolis ei ole, on ainult kohvik, kust saab võileibu või muud seesugust osta.
Igal õpirändel teevad õpilased esitluse oma koolist, riigist ja kultuurist.
- Õpirändeblogi „Õpime õpirännates!“ annab võimaluse saada põhjalikuma ülevaate õpirändajate vahetutest muljetest ja kogemustest.