Raamatukogus on järgmised uued raamatud: vaata siit!

Uued raamatud raamatukogus seisuga 8. oktoober 2010

1. 100 ladina mõttetera teele kaasa.
100 ladina mõttetera teele kaasa” esitab100 levinumat või olulisemat sententsi, mis võiksid kuuluda iga intelligentse inimese teadmistepagasisse. Raamatus on tuntud ladinakeelsed mõtteterad, nende eestikeelsed vasted ja vajadusel ka teemakohased selgitused.
Teost väärtustavad raamatu alguses olev pühenduse kirjutamise koht, nimeregister ja mõned vabad leheküljed raamatu lõpus, kuhu lugeja saab oma lemmikmõtteteri soovi korral ise juurde kirjutada.
Stiilselt kujundatud mõttetarkuste raamat on kaunis kingitus igale koolilõpetajale!
„100 ladina mõttetera teele kaasa” on järg väga menukale kinkeraamatule „Sada mõtet teele kaasa”. 

2. Andekusest ja andekatest lastest. Viire Sepp
Lapsevanematele ja pedagoogidele mõeldud käsiraamatus püütakse aidata leida vastust küsimusele - kuidas saaksime kaasa aidata, et meie andekast lapsest kasvaks õnnelik täiskasvanu. Raamatus on antud ülevaade andekuse kaasaegsetest teooriatest. Suunatakse täiskasvanuid tähele panema märke, mis võivad viidata lapse erilisele vaimsele võimekusele juba tema väga varases eas. Käsitlemist leiavad andekate laste isiksuslikud eripärad ning nende kognitiivseid, sotsiaalsed ja emotsionaalsed vajadused. Osutatakse võimalustele andekate laste arengu toetamiseks nii kodus, lasteaias kui koolis. Käsiraamatus on toodud ära rohkesti kasulikke viiteid ja abimaterjale, mis aitavad vanemal-õpetajal oma küsimustele vastuseid leida, oma andeka lapse arenguvõimalusi avardada või probleemide korral abi nõutada.
 
3. Harjutusi lapse lugemisoskuse parandamiseks. Loone Ots.
See raamat on mõeldud lastele, kel ees eelkool või esimene klass, ja täiskasvanuile, kes tahavad nende lastega tegeleda.
Järjest rohkem kurdetakse, et laps õpib küll kiiresti lugema, kuid ei saa loetud tekstist aru, ei oska lugeda funktsionaalselt. Raamat pakub laia valiku harjutusi, mis õpetavad last vaatama teksti kui teabeallikat, nägema seda mitme nurga alt ja loetut reaalse eluga siduma. Tekstide juures on küsimused ja ülesanded. Kõik harjutused õpetavad eri tekste omavahel seostama, teavet üldistama. Osa harjutusi on dialoogi vormis, arendamaks lapse empaatiavõimet ja ilmekat lugemist. Lugude sisu keskendub suuresti loodusele, kodukohale ja inimsuhetele. Enamikku tekste saab kasutada ka etteütlustena. Palju on kirjutamisülesandeid. Lisatud on tähe- ja sõnamänge ning ristsõnu.
LOONE OTS (1965) on filosoofiadoktor pedagoogika erialal, Tartu ülikooli õppejõud ja koolitaja. Varem on temalt ilmunud tekstipõhine ülesandekogu „Koera-aabits“ (2007) ja alushariduse raamõppekava teemasid käsitlev „Kuidas last kooliks ette valmistada: 200 head harjutust koolieelikule“ (2009).

4. Õpiraskused. Marianne Martinson.
Miks ja millal õpitahtmine kaob – see mure puudutab lähedalt peale õpilase enda ka õpetajat ja lastevanemaid ning võib-olla peaks seda küsima neiltki, kes hariduselu korraldavad. Siinses raamatus analüüsitakse õpiraskuste tekke põhjusi ja pakutakse konkreetsete probleemide ületamise võimalusi. Vaatluse all on ka õpitingimused ja raskuste ennetamise võimalused. 
Miks ja millal õpitahtmine kaob – see mure puudutab lähedalt peale õpilase enda ka õpetajat ja lastevanemaid ning võib-olla peaks seda küsima neiltki, kes hariduselu korraldavad. Siinses raamatus analüüsitakse õpiraskuste tekke põhjusi ja pakutakse konkreetsete probleemide ületamise võimalusi. Vaatluse all on ka õpitingimused ja raskuste ennetamise võimalused.
Marianne Martinson on Jüri Gümnaasiumi logopeed ja aastaid töötanud Tallinna Ülikooli lektorina. Ta on pikka aega tegelnud õpiraskuste teemaga ning ka käesolev raamat on välja kasvanud tema selleteemalisest teaduslikust
uurimistööst.
 
5. LUPS LUGEMA 1
Autor: AIRE HANSEN, MARET JAHU
 
6. LUPS LUGEMA 2
Autor: MARET JAHU, AIRE HANSEN
Palju lugemist, nuputamist, värvimist, lõikamist, kleepimist lapsele kes tahab lugema õppida.

7.  Kus sõnu, seal mõnu
Vanarahva tabavaid, tuntud ja vähetuntud tähelepanekuid headusest ja kurjusest, tööst ja töötegemisest, tarkusest ja rumalusest, virkusest ja laiskusest, rikkusest ja vaesusest ning paljust muust inimmaailmale omasest. Nii mõnigi mõttetera üllatab oma tänapäevasuse ja värvikusega. Leidub ka valik õpilaste ümbertehtud vanasõnu ehk naljasõnu.
Raamat on koostatud Eesti Kirjandusmuuseumi rahvaluulearhiivi põhjal

8. Kes olen mina? Oscar Brenifier
Sari"Mina ja maailm.Filosoofia lastele" avab tee kõigile lastele, kes esitavad olulisi küsimusi iseenda, oma elu ja maailma kohta. see on hädavajalik kõigile täiskasvanutele, kes soovivad pakkuda lastele valmis vastuste asemel pigem arutelu! Raamatus esitatakse kuus olulist küsimust, et mängida erinevate mõtetega ning vaadata kaugemale nähtavast.

9. Mis on teadmised?
Sari "Mina ja maailm.Filosoofia lastele" avab tee kõigile lastele, kes esitavad olulisi küsimusi iseenda, oma elu ja maailma kohta. see on hädavajalik kõigile täiskasvanutele, kes soovivad pakkuda lastele valmis vastuste asemel pigem arutelu! Raamatus esitatakse kuus olulist küsimust, et mängida erinevate mõtetega ning vaadata kaugemale nähtavast.

10. Mis on tunded? Oscar Brenifier
Sari "Mina ja maailm.Filosoofia lastele" avab tee kõigile lastele, kes esitavad olulisi küsimusi iseenda, oma elu ja maailma kohta. see on hädavajalik kõigile täiskasvanutele, kes soovivad pakkuda lastele valmis vastuste asemel pigem arutelu! Raamatus esitatakse kuus olulist küsimust, et mängida erinevate mõtetega ning vaadata kaugemale nähtavast.

11. Mis on hea mis on halb? Oscar Brenifier
Sari"Mina ja maailm.Filosoofia lastele" avab tee kõigile lastele, kes esitavad olulisi küsimusi iseenda, oma elu ja maailma kohta. see on hädavajalik kõigile täiskasvanutele, kes soovivad pakkuda lastele valmis vastuste asemel pigem arutelu! Raamatus esitatakse kuus olulist küsimust, et mängida erinevate mõtetega ning vaadata kaugemale nähtavast.
 
12. Mis on vabadus? Oscar Brenifier
Sari "Mina ja maailm.Filosoofia lastele" avab tee kõigile lastele, kes esitavad olulisi küsimusi iseenda, oma elu ja maailma kohta. see on hädavajalik kõigile täiskasvanutele, kes soovivad pakkuda lastele valmis vastuste asemel pigem arutelu! Raamatus esitatakse kuus olulist küsimust, et mängida erinevate mõtetega ning vaadata kaugemale nähtavast.

13. Mis on üheskoos elamine? Oscar Brenifier
Sari "Mina ja maailm.Filosoofia lastele" avab tee kõigile lastele, kes esitavad olulisi küsimusi iseenda, oma elu ja maailma kohta. see on hädavajalik kõigile täiskasvanutele, kes soovivad pakkuda lastele valmis vastuste asemel pigem arutelu! Raamatus esitatakse kuus olulist küsimust, et mängida erinevate mõtetega ning vaadata kaugemale nähtavast.
 
14. Ellujäämine õpetajana. Ülle Suur
Peamiselt õpetajatele mõeldud käsiraamat koosneb kolmest osast. Esimeses käsitletakse õpetamiseks vajalikke isiksuseomadusi, õpetajat esinejana ning õpetaja ja laste hindamiskriteeriume. Teise osa teemaks on rasked lapsed.Käsitletavad teemad: kodu, üliaktiivsed lapsed, agressiivsed lapsed, valetamine, toitumishäired, vägivalla all kannatavad lapsed, enesetapust mõtlevad lapsed, ohtlikus seisus teismelised ning lapsed ja noored, kes endale ise haiget teevad. Kolmas osa käsitleb kriise: probleeme kolleegidega, isikliku elu raskusi, kriisietappe, traumajärgset stressi ja kriisiolukorra juhtimist.

15. Tervise treening. Rein Jalak
¤ parim tervise treening on vastupidavusetreening
¤ põhitõed tervisespordiga algajale
¤ milline on optimaalne koormus
¤ kuidas harjutada ülekaalu korral
¤ iga spordiala head ja vead
¤ treeningplaanid algajale
 
16. Võta näpust! Tiit Kuningas
Lendsõnad on üldkasutatavad tabavad väljendid, aforismid, sententsid jms, mis lähtuvad kirjandusest või silmapaistvate tegelaste (või neile omistatud) ütlustest. Lendsõnade iseloomulikeks omadusteks on lühidus ja tabavus.
Raamatu kolme peatükki on kogutud huvitavaid fakte lendsõnade päritolust ja saamislugudest. Võtkem pakutavat infot ennekõike meelelahutusliku meeldetuletusena, et me ei unustaks oma kõne- ja kirjakeele sõnavara huvitavate ja ajast aega kestvate lendsõnade ja vürtsikate fraasidega rikastamast.
Tähestiku järjekorras esitatud lendsõnu ja -lauseid on hõlbus leida raamatu kõigis osades. Pikemalt on nende tähendus ja päritolu lahti kirjutatud esimeses osas ”Varandus, mida koi ja rooste ei riku”, kolmandas osas on võõrkeelsetele väljenditele lisatud lühiseletused. Huvitavaid ja üllatavaid leide meie igapäevases kasutuses olevate sõnade päritolust ja tähendusest leiame aga raamatu teisest osast.

17. Vaidlemine. Kel tarkus peas, sel ohjad käes. Elaine Slavens
Raamatutes VAIDLEMINE, KIUSAMINE, KAKLEMINE ja HOOLIMATUS on kasutatud teismeliste ja noorukite seas käibelolevat kõnepruuki, rohkesti teemakohaseid illustratsioone, näiteid igapäevaelust küsimuste-vastuste vormis, probleeme käsitletakse otse ja lihtsalt ilma manitsus- ja õpetussõnadeta.

18. Roone Roost. Mis sul viga on?
Kui Michelangelo Taavet Firenze kesklinnas pikali kukuks, ei jääks sellest tõenäoliselt midagi muud järele kui buldooserikopatäis marmorkamakaid ja kari hiina turiste oma high-tech fotokatega, mis on nende näppudesse monteeritud. Aga mis jääb järele siis, kui sina üks päev pikali kukud? Krediitkaardid? Laenulepingud? Testament? A miks see sind enam kottima peaks, sa oled ju siruli.
Ma ei taha su illusioone purustada... okei, tegelt vist ikka tahan, aga ainult sinu enda huvides! Süsti veidi juhuslikkust enda ellu, ära võta seda liiga tõsiselt ja ära talu ajutuimestavat paska, mida sulle igast infokanalist pea sisse punnitatakse. Kui paljud sinu mõtted on ikka päris sinu omad? Kui paljud sinu ideedest on kellegi kolmanda kirjutatud sulle mõtlemiseks ja kui palju sa tegelikult julged tähele panna seda, mis sinu ümber iga päev toimub? Maga sisse, saada pikalt inimesi, keda sa kuulata ei viitsi, ütle välja mis sa mõtled ja ennekõike...lihtsalt...MÕTLE – päris ise ja oma peaga.

19. Must vares. Reeli Reinaus
Liis läheb uude kooli ja saab seal tuttavaks Sethiga, lastekodus elava mustanahalise poisiga, keda ülejäänud õpilased kardavad ja põlgavad. Kuid Liisis tekitab Seth pigem huvi ning lõpuks õnnestub tal võita tagasihoidliku ja suhteid vältiva poisi usaldus. Usaldusest kasvab aja jooksul vastastikune hoolimine ja armastus, mida ei kõiguta isegi neid ümbritsev vägivald, rassivaen ja mõistmatu suhtumine.
Reeli Reinausi „Must vares” võitis Eesti Lastekirjanduse Keskuse ja kirjastuse Tänapäev 2009. aasta noorsooromaanivõistlusel esimese koha.

20. Neetud. Kristel Kriisa
Pärast isa surma ja põhikooli lõpetamist kolib Mirt koos ema ja vanema vennaga Lõuna-Eestist Tallinna ning hakkab käima ühe eliitkooli kümnendas klassis. Õige pea tekib tal lähedane suhe oma klassivenna, kooli direktori poja Ronaniga, kes on seni elanud ja õppinud Ameerikas. Ent Mirt ei saa uut suhet kaua nautida – varsti hakkab noorte idülli segama Ronani keerukas minevik, mis keerab pea peale nii mõnedki plaanid ja külvab segadust rohkem kui ühe inimese ellu.
„Neetud“ on tänapäeva koolinoorte elust ja probleemidest kõnelev romaan, mis saavutas Eesti Lastekirjanduse Keskuse ja kirjastuse Tänapäev 2009. aasta noorsooromaanivõistlusel III koha.

21. Ebaõnnestunud! Chris Kala
"Ebaõnnestunud!" räägib ühest noorest isehakkajast poisist Chris Kala, kes teeb seda mida hing ihaldab. Ta ei lase ennast mõjutada ühelgi kõrvalisel teguril ega sõprade arvamusel, rääkimata ka vanemate soovitustest.
"Ebaõnnestunud!" annab põhjaliku ülevaate sellest, kuidas tänapäeva noored elavad ja pidutsevad. Teoses on seksi, raha, armastust, verd, sõprust, suhted vanematega ja kõike muudki, mida ühe pubeka elu võib sisaldada.
Romaan kajastab noorte elu täpselt nii, nagu see ka tegelikult on, kajastades eriti jälke ja rõvedaid hetki, mida igaüks paljastada ei julge."

22. Igavesti Surematute esimene raamat. Alyson Noël
„„Igavesti” on sõltuvusttekitav. Ma ei suutnud seda käest panna. Nägin seda raamatut unes. Ja kui lõpetasin, ei saanud ma seda peast. See raamat oli lihtsalt hingetuksvõttev.”
Pärast kohutavat õnnetust, milles hukkusid tema ema, isa, õde ja nende koer Tulikas, näeb kuueteistkümneaastane Ever Bloom inimeste aurasid, kuuleb nende mõtteid ja teab neid puudutades nende tervet elulugu. Ta poeb kasvõi nahast välja, et otseseid kontakte vältida ja oma võimeid maha suruda. Koos kahe sõbraga on ta oma uues keskkoolis veidrikuks tembeldatud – kuid kõik muutub, kui ta kohtab Damen Auguste’i.
Damen on imeline, eksootiline ja rikas. Ta on ainus, kes suudab Everi peas müra ja juhuslikku energiat vaigistada, kasutades sedavõrd jõulist maagiat, nagu suudaks ta otse Everi hinge piiluda. Kui Ever on sügavamale Dameni ahvatlevasse saladuste ja mõistatuste maailma kistud, on tal rohkem küsimusi kui vastuseid. Ja tal pole aimugi, kes Damen tegelikult on või mis ta on. Ainus, mida Ever teab, on see, et ta on Damenisse sügavalt ja paratamatult armunud.
„Igavesti“ on Alyson Noëli ülipopulaarse Surematute sarja esimene raamat. Sisenege lummavasse uude maailma, kus tõeline armastus ei sure kunagi... Alyson Noël on paljude raamatute autor. Surematute sarja seniilmunud raamatud on olnud nädalaid New York Timesi bestsellerid.

23. Nimeks Nipsutera. Hilli Rand
Lõbusat lugemist lastele.

24. Sefiirist loss. Ketlin Priilinn
Inga-Kerstin sõbruneb uues koolis argliku ja omaette hoidva Jakobiga, kes näib varjavat mingit saladust. Kui saladus ilmsiks tuleb, saab Jakobist koolikiusamise ohver. Ühes hea sõbra Kailaga moodustavad Inga-Kerstin ja Jakob tagakiusajate vastase leeri, kuid kahe leeri vahelisel sõjal on traagilised tagajärjed.

„Sefiirist loss“ on lugu tõelistest sõpradest, kes toetavad üksteist ka kõige hullemas, ning inimelust, mis on habras sõprade toest hoolimata. Teos saavutas Eesti Lastekirjanduse Keskuse ja kirjastuse Tänapäev 2010. aasta noorsooromaanivõistlusel II koha.

25. Ei iialgi ilma Murita. Ketlin Priilinn
Meribeli ja Anette vanemad hukkusid liiklusõnnetuses. Kuna tüdrukutel teisi lähedasi ei olnud, peavad nad elama lastekodus. Nende suurimaks unistuseks on, et keegi nad lapsendaks. Helen ja Andrus on abielupaar, kes ei saa lapsi. Neil on perefirma ja ilus maja ning nende suurimaks unistuseks on lapsendada kaks last. Kahe lapse ja kahe täiskasvanu unistused kohtuvad ja täituvad. Tulemuseks on imetore pere, kes elab ilusas kodus. Kõik on “nagu filmis”, kuni Anette esitab saatusliku palve: “Palun võtame koera ka!”

26. Juku naljad. Kogunud Leelo Tungal
“Vanaisa, kas sina olid ka kunagi väike?”
“Olin, Juku!”
“No küll siis teised poisid võisid su kiilaspea ja halli habeme üle naerda!”

27. Minevikuta mälestused. Ene Sepp
Kas sa oled 14-, 15- või 16-aastane tütarlaps? Või vähemalt oled olnud 14-, 15- või 16-aastane tütarlaps? Siis oled kindlasti unistanud sellest, et olla nagu käesoleva raamatu peategelane – tüdruk, kes läheb ei tea kuhu ja on ei tea kes, seikleb keset kaunist Eestimaa suve ja üritab igal hetkel uusi rolle luues iseennast tundma õppida, kohates teel kõikvõimalikke ebatavaliselt tavalisi „audibemmikutte” ja kidakeelseid lüürikuid, perverte ja kullatükke, Pärnu õllejõmme ja üht müstilist meest, kes rändaja lõpuks turvaliselt koju toob. Sest sügisel peab iga korralik tütarlaps koju jõudma.
Ah et sina küll millestki nii lapsikust ei unista?! Sa ei taha isegi mitte oma mõtetes tunda ohtu ja kannatada südamevalu?! Sel juhul ma kahtlen, kas sa ikka oled 14-, 15- või 16-aastane tütarlaps. Või kas sa kunagi üleüldse oled olnud 14-, 15- või 16-aastane tütarlaps … Parem, kui sa siis ka selle raamatu lugemisele aega ei raiskaks.
Kerli Altmart, kirjanik

28. Väärtuste raamat
Pam Schiller, Tamera Bryant
Raamat täis ideid, mis aitavad selgitada elu põhiväärtusi väikestele lastele. Iga väärtuse õpetamist on kajastatud eraldi peatükina lihtsate praktiliste juhtnööride, suunavate küsimuste, tegevuste ja riimide kaudu.

Raamatus kajastatavad 16 põhiväärtust on:
• empaatia ja hoolivus • sõltumatus ja eneseusaldus • koostöö • truudus • julgus • kannatlikkus • otsusekindlus ja pühendumine • uhkus • õiglus • leidikkus • abivalmidus • lugupidamine ja austus • ausus • vastutus • huumoorimeel • tolerantsus
 
29. Kuulamisraamat: Edgar Valter.Pokulood 3 CD komplekt.Loeb Peeter Tooma.


18 Juuni 2025 09:00 - 11:00
Algklasside sektsioonikoosolek
18 Juuni 2025 11:00 - 15:00
Erasmus+ koostööprojekti koosolek
19 Juuni 2025 09:00 - 10:00
ÕPPENÕUKOGU
19 Juuni 2025 14:00 - 16:00
12. klassi lõpuaktus
Viimane kuu Juuni 2025 Järgmine kuu
E T K N R L P
week 22 1
week 23 2 3 4 5 6 7 8
week 24 9 10 11 12 13 14 15
week 25 16 17 18 19 20 21 22
week 26 23 24 25 26 27 28 29
week 27 30
Projektide blogi

„Õpime õpirännates“

e-Rihukas

Broneerimiskeskkond

Classact

Classact