Hariduskonverents 29.03.2019

29. märtsil toimub meie koolis Kuusalu valla hariduskonverents ja seoses sellega koolis õppetööd sel päeval ei toimu.

Juhtkond

Lapse tervisemure märkamine ja mõistmine: depressioon

Hea lapsevanem!
Õpilased on andnud meile märku neile olulisest valdkonnast ja see on depressioon. Lisaks noortele pakume võimalust sellest teemast rohkem teada saada ka lapsevanematele!
Ootame teid teisipäeval, 26. märtsi õhtul kell 18.00 Kuusalu Keskkooli aulasse lastevanematele ja õpetajatele mõeldud loengule "Lapse tervisemure märkamine ja mõistmine: depressioon"
Loengus avatakse, kuidas:
- märgata depressioonisümptomeid noortel;
- käib depressiooni ravi ning taastumine;
- teha vahet teisme-eaga kaasnevatel paratamatustel ja vaimse tervise probleemidel;
- pakkuda lapsele tuge vaimse tervise võitlustes.
Arutlustele avatud loengut viib läbi Peaasi.ee koolitaja ja Tartu Ülikooli doktorant Merle Purre. Olulise panuse loengule annavad Eesti Noorte Vaimse Tervise Liikumise noored liikmed, kes avavad isiklikke kogemusi võitlustest depressiooniga ning vaatenurki sellest, millist tuge saab pakkuda toetav lapsevanem.

Oktoobrist alustavad algklassid rahvusvahelise lugemisprojektiga  „Meie väike raamatukogu“. Osaleja klass saab endale kuus raamatut ja iga õpilane ka töövihiku. Raamatute autorid on H. Rand Eestist, P. ja M. Koren Sloveeniast, P. Wechterowicz Poolast ning M.Zutis Lätist. Igas raamatus käsitletakse erinevat teemat.

Raamatus „Lumivalge ja süsimust“ vesteldakse teemal aeg, must ja valge, kodu valvamine, vastutus, kohusetunne, kuidas pildid lugu jutustavad. Veel on käsitletavad teemad - muna, kana (kumb oli ennem), headus, õnnelikkus,  loodus, mis on muinasjutt, retseptid, samuti räägitakse tõelisest sõprusest, lootusest, teiste aitamisest. Projekti raames võivad õpilased koos õpetajatega teha väikesi videoid valitud teemal, millest parimad laetakse üles „Meie väike raamatukogu“ YouTube´ kanalisse.

Õppeaasta jooksul toimuvad kohtumised nii Eesti, kui ka Läti, Poola ja Sloveenia kirjanike ja illustraatoritega.

„Lugedes õpime tundma enda ja teiste emotsioone, samuti mõistma ja aktsepteerima sotsiaalseid põhimõtteid ja suhteid. Me arendame väljendusoskust, mälu ja mõtlemist. Õpilased, kes loevad 30 minutit päevas, saavutavad oluliselt parimaid õpitulemusi kui need, kes ei loe. Muudame lugemise põnevaks! Projekti koordinaator on kirjastus „Päike ja Pilv“.

Viivi Vunk, raamatukogu juhataja